Vilkår

 

Vilkår


Indledning


Løbeshop.dk ejes og drives af RunningXpert Group ApS, SE/CVR: 32 27 75 94, Gammel Sellingvej 1, 8370 Hadsten, tlf. 86983614, email [email protected]. Bank: 5471-0001586728.


Disse betingelser er gældende for køb af varer på løbeshop.dk. Vi leverer vores pakker i hele Danmark. Alle pakker sendes fra vores danske lager i Hadsten.


Vores kundeservice sidder klar til at hjælpe dig på mail eller telefon alle hverdage 9:30-16:00. På danske helligdage, holder kontoret lukket.


Kontakt vores kundeservice - mandag-fredag kl. 9:30-16:00
Tlf. 86983614 [email protected]

Priser og betaling

Alle priser er opgivet i DKK inkl. moms. Leveringsomkostninger oplyses i checkout, når du har valgt den ønskede leveringsform.
På løbeshop.dk kan du betale med ViaBill delbetaling, Mobilepay og følgende betalingskort: Dankort, VisaDankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, Mastercard Debet og JCB.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Vi tager ikke kortgebyrer.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/

Når du har afgivet din bestilling, vil du kort tid efter modtage en ordrebekræftelse på din email. Når vi afsender varen, vil du modtage din faktura på email, og pengene vil blive trukket fra din konto. Bemærk:
Fakturaen er betalt.
Du skal være fyldt 18 år for at handle på løbeshop.dk - er du under 18 år, skal du have samtykke fra dine forældre.

Levering

Vores leveringstid i Danmark er 1-3 hverdage. Vi benytter transport med PostNord, DAO og GLS.
Du kan se vores aktuelle fragtpriser og deadlines her på linket

OBS! Ved valg af DAO Home levering, gør vi opmærksom på, at man som kunde selv accepterer ansvaret for pakken, når pakken står som leveret.

OBS! Ved levering i pakkeshops kan der opstå situationer, hvor transportøren leverer til en anden pakkeshop end ønsket grundet pladsproblemer. Dette sker oftest op til Black Friday samt december måned, hvor der er mange pakker i omløb.

Du kan vælge at afhente din pakke gratis på vores kontor på Gammel Sellingvej 1, 8370 Hadsten. Du kan afhente din pakke alle hverdage fra 9:00-19:00, samt i weekenden 11:00-15:00. Du vil modtage en sms, så snart din pakke er klar til afhentning.

Gavekort / voucher

Du kan købe et gavekort online til brug på hjemmesiden. Du vælger selv beløbets størrelse. Du vil modtage en mail, hvorfra du kan printe gavekortet. Gavekortskoden vil stå på din faktura. Gavekortet er gyldigt i 3 år fra købsdatoen.
Når du vælger at returnere en vare eller har en reklamation, kan du vælge at få en ombytning. Det betyder, at du vil modtage en voucherkode på mail. Koden skal bruges til betaling i checkoutet på din nye ordre. Når vi har modtaget og godkendt din returpakke/reklamation, vil din nye ordre blive afsendt.

Retur

Der medfølger en fysisk returlabel til alle danske ordrer som er leveret til en dansk adresse.
Når du opretter en returordre online, vil du automatisk få tilsendt en ny returlabel på din mail. Du kan frit vælge hvilken du benytter. Herefter har du 14 dage til at sende varen retur til os. Det koster dig kun kr. 39,- at benytte vores returlabel. Beløbet fratrækkes din returordre. (gælder ikke reklamationer)
Du kan oprette din returordre her

Hvis varen skal returneres, beder vi dig venligst undgå at udsætte varen for omgivelser med negativ påvirkning såsom sved, rygning, lugt fra køkkenet, katte- / hundehår eller lignende. Ligeledes henstiller vi til at sko og andet fodtøj altid prøves med strømper på samt at de ikke prøves på udendørs eller på andre snavsede områder.
Du kan frit vælge, om du bruger denne eller dén, der er medsendt i din pakke. Hvis du ikke benytter vores returlabel, skal du selv afholde alle omkostningerne til returneringen. Vi anbefaler altid, at du får en kvittering på pakken, uanset om det er vores label eller en købt label, der er benyttet. Vi modtager som regel din returpakken indefor 1-3 hverdage efter din afsendelse. Har du ikke en kvittering, og pakken bortkommer uden scan, har vi ingen mulighed for at hjælpe dig. Det er kundens ansvar at bevise, at pakken er indleveret.
OBS! Løbebånd er undtaget vores normale fragt- og returvilkår. Ved køb af løbebånd tilbydes IKKE fri fragt, lige som der ikke er gratis ombytning. Vi tilbyder heller ikke returlabel mod betaling ved returnering af løbebånd. Returfragt ved fortrydelse af køb er for kundens egen regning.
Det er kundens eget valg, hvilken forsendelsesmetode, der vælges til returnering af varer. Vælger man ikke at benytte vores returlabel, anbefaler vi at sende pakken som en businesspakke. Husk at få en kvittering på pakken.

Hos løbeshop.dk behandler vi som regel returvarer indenfor 1-2 hverdage. Skal du have penge retur, vil disse blive overført til købers betalingskort. Pengene går altid retur til købers konto. Det er ikke muligt at refundere pengene til anden konto. Du skal forvente at pengene er på din konto i løbet af 1-5 hverdage.
Bemærk op til 30 dage med MasterCard.

Emballage og varens stand, når du returnerer en pakke

Fra dag 15-180: Varen sendes tilbage i original emballage. Varens originale emballage må ikke benyttes som forsendelsesemballage, tapes til, frankeres eller lignende, men skal sendes med retur. Varen eller emballagen må ikke være beskadiget, og mærker og mærkater skal være intakte.
Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for varen, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.
Returnering af varer sker på eget ansvar. Såfremt varens værdi overstiger 5.000 DKK anbefales det, at du returnerer varen som værdipakke, hvormed du som kunde er forsikret, såfremt pakken skulle gå tabt i posten.
Hvis varen skal returneres, beder vi dig venligst undgå at udsætte varen for omgivelser med negativ påvirkning såsom sved, rygning, lugt fra køkkenet, katte- / hundehår eller lignende. Ligeledes henstiller vi til at sko og andet fodtøj altid prøves med strømper på samt at de ikke prøves på udendørs eller på andre snavsede områder.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Fortrydelse

Købet kan fortrydes ved at sende ordren retur til løbeshop.dk eller ved personlig returnering på ovenstående adresse. Derudover er forbrugeraftaleloven gældende.
Vi yder 180 dages fuld fortrydelsesret fra den dag, du modtager dine varer. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Dette gælder ikke på energiprodukter, der har en udløbsdato. Her vil fortrydelsesfristen være 30 dage.
Inden for fortrydelsesrettens første 14 dage kan du returnere en vare, selvom denne er brugt. Du hæfter selv for en evt. værdiforringelse. Værdiforringelsen fastsættes af løbeshop.dk, ud fra varens handelsmæssige værdi.
Fristen indebærer, at du har 180 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til [email protected] eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fra dag 15-180: Hvis du ønsker at få refunderet varens fulde beløb, skal denne leveres tilbage i samme stand og mængde som ved modtagelse samt original, intakt emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen. Den originale emballage er en væsentlig del af varens værdi og er dermed afgørende for, om vi kan sælge varen som ny til en anden kunde.
Delvis fortrydelse: Hvis du har opnået en mængderabat, og herefter fortryder en del af købet og ikke længere lever op til betingelsen for at opnå mængderabatten, vil du ikke længere have krav på værdien af rabatten.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for store varer såsom løbebånd mv.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste 3.000 kr.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
I visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Løbeshop.dk
Gammel Sellingvej 1
8370 Hadsten

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse. Benyt gerne vores online reklamationsformular, som du finder her

Reklamation

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Som forbruger har du 2 års reklamationsret efter varen er modtaget, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget. Reklamationer fremsendes eller afleveres personligt til ovenstående adresse. Løbeshop.dk stiller ikke krav til forsendelsesmetode, men vi anbefaler, at du får en kvittering for afsendelse, når du sender en vare til løbeshop.dk, så du har et bevis på, at du har sendt pakken, såfremt den skulle gå tabt i posten.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Når du sender en reklamation til os, er den originale emballage ikke nødvendig.
Ved reklamation af ure/GPS kan man med fordel kontakte løbeshop.dk først for at opnå en hurtigere ekspedition.
Når du opretter en returordre online, vil du få tilsendt en returlabel på din mail. Det er gratis at benytte vores returlabel. Du kan oprette din reklamation her på linket
Vi behandler som regel din reklamation indenfor 1-2 hverdage efter vi har modtaget pakken.

Varen sendes til:

Løbeshop.dk
Gammel Sellingvej 1
8370 Hadsten

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. Benyt gerne vores online reklamationsformular, som du finder her

Efterlysning

Har du problemer med modtagelsen af din pakke, kontakt da venligst vores kundeservice 86983614 eller på [email protected]

Er din pakke bortkommet, ønsker vi at hjælpe dig hurtigst muligt. Transportøren har 30 dage til at søge efter din pakke.

Moms refundering

Løbeshop.dk tilbyder momsrefusion på danske ordre, hvor kunden er bosat udenfor EU. For at få godkendt momsrefusion, skal du sende følgende til os;
Stemplet faktura, billede ID, samt dokumentation for bopæl (el regning el. lign) Vi vil gemme din dokumentation i 5 år grundet revision.
Du kan læse mere om momsfritagelse fra SKAT her på linket

Kundekonto

Vælger du at oprette en konto, accepterer du at modtage nyheds- og tilbudsmails. Mailservicen kan afmeldes her på linket
Alternativt kan du afmelde mailservicen ved at skrive til os på [email protected]

Øvrigt

Ingen parallelimport. Vi handler kun med de officielle leverandører.

Brug af cookies

Du kan læse alt om løbeshop.dk's brug af cookies på vores separate cookie side

Logstatistik

Logstatistik bruges på loebeshop.dk og betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet dette forlades mm.

loebeshop.dk anvendes logstatistik med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter.

Logstatistik bruges til personalisering af markedsføringen mod brugeren samt at skabe øget brugervenlighed.

Klager

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte [email protected]. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: Nævnenes Hus, Toldboden 2 8800 Viborg https://naevneneshus.dk/ For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst kr.1110,00 og højst kr.100.000. For klager over tøj og sko, skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse.
Læs mere her

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her
Standardfortrydelsesformular

Til Løbeshop.dk ApS, Gammel Sellingvej 1, 8370 Hadsten, mail: [email protected]
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
Bestilt den: _____________________ Modtaget den: ___________________________
Forbrugerens navn: _______________________________________________________
Forbrugerens adresse: ____________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________ Dato: __________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Disse betingelser er senest opdateret d. 18. april 2024.