JULEUDSALGET ER I GANG - KLIK HER OG SE ALLE VARER PÅ UDSALG

×

Nike løbesko - Danmarks største udvalg

NIKE LØBESKO

- landets største udvalg af Nike sko

Du er havnet midt i Danmarks største udvalg af Nike sko til løb og fitness. Med ca. 150 modeller af Nikes populære løbesko, samt et stort udvalg af Nike Free, præsenterer vi dig for et sortiment, som du sandsynligvis ikke kan finde lige så omfattende på andre danske webshops.

Nike sko i alle afskygninger:

Sammen med bl.a. Adidas og Asics er Nike en af de aller største spillere på markedet for løbesko. Vi har sko til den seriøse løber, som mangler en let performance sko. Vi har de komfortable mængdetræningssko med masser af stødabsorbering og teknik. Vi har et hav af Nike Free og Nike Roshe Run sko til natural running eller bare som sneakers til hverdag. Med andre ord, så kan du finde alverdens modeller, farver og størrelser.

Du finder nyhederne øverst på varelisten og du kan sortere på blå, rød, grøn, herre, dame, junior og meget mere i filtreringsmenuen over produktlisten. 
Vi håber, vi har gjort det hele let og overskueligt - og vi har lavet grundige beskrivelser af kollektionen, men skulle du alligevel have spørgsmål, er du naturligvis mere end velkommen til at kontakte os på tlf. 86983614 eller mail info@loebeshop.dk.

Frgten er biilig og leveringstiden er kort, for vi afsender varer alle ugens dage, så vi kan snart have et par Nike sko hjemme hos dig.


Nike's historie

Ikke mindst på grund af 1980'ernes T-shirts og sweatshirts med store OREGON påskrifter, er rigtigt mange klar over at Nike er et amerikansk brand fra netop Oregon. Det er nok færre, der ved hvem ophavsmændene til mærket er.

Bill Bowerman var en dygtig løbetræner for University of Oregon's track and field hold. Han var en innovativ herre, som hele tiden søgte mulighederne for at give sine atleter fordele gennem forbedring af bl.a. energiprodukter og løbesko. Han forsøgte at få datidens etablerede brands i tale, men da det ikke lod sig gøre, begyndte han selv at eksperimentere med at producere løbesko.

En af Bowermans prøveklude var en talentfuld mellemdistanceløber ved navn Phil Knight. Netop derfor havde Phil Knight sin tidligere træner i tankerne, da han senere fik det amerikanske agentur på det japanske sportsbrand Tiger. Tiger, som senere blev til en andet af verdens helt store løbesko producenter - nemlig Asics.

Phil Knight sendte en række skoprøver til Bowerman, i håb om at han ville investere i nogle til de atleter han trænede, men i stedet for at købe sko, tilbød Bowerman at de skulle blive partnere og at de skulle præsentere Tiger for nogle af de designidéer, som Bill Bowerman var leveringsdygtig i.

Før det hed Nike:

Knight og Bowerman blev enige om at starte firmaet Blue Ribbon Sports sammen. Phil Knight skulle være kørende sælger og sælge Tiger sko, mens Bill Bowerman eksperimenterede med ændringer og forbedringer af de eksisterende Tiger modeller. Igen måtte eleverne på University of Oregon agere forsøgskaniner, for Bowerman havde stadig sit fuldtidsjob som træner, ligesom hans kompagnon også havde fuldtidsjob ved siden af skoeventyret. Da det ikke var muligt at skaffe flere timer til døgnet, blev Knights løbekammerat fra Stanford, Jeff Johnson, Blue Ribbon Sports første fuldtidsansatte. Det var i 1965.

Nike brandet blev født:

Johnson var en produktiv og arbejdsom mand, og han sørgede i starten af 70'erne for at få lavet markedsføringsmateriale, samt etableret butik og postordreservice. Desuden designede han nogle af de første skomodeller, og han fandt på navnet Nike.

Et lidt konfliktramt forhold til Tiger i Japan, var springbrættet til at gå egne veje og satse fuldt ud på eget brand og egne designs. Nikes berømte swoosh blev et af kendetegnene på Nikes første kollektion af løbesko, som lige præcis nåede at bliv klar til de amerikanske Track and Field mesterskaber i 1972.

For at få fokus på de innovative løbesko til mesterskaberne, søgte Nike efter et løbetalent, som kunne repræsentere brandet. Valget faldt på den rebelske college løber Steve Prefontaine. Et naturtalent, som på trods af at han kun blev 24 år gammel, nåede at sætte rekorder på intet mindre end 7 forskellige distancer fra 2.000-10.000 meter. Prefontaine blev en vigtig ambassadør for Nike brandet. 

Nike Air Max, Jordan og Just Do It:

I 1979 lancerede Nike en af de teknologier, som aller flest folk forbinder dem med, nemlig AIR stødabsorberingspuden, som førs blev set i Tailwind løbeskoen.

I første halvdel af 1980'erne tabte Nike terræn til flere af konkurrenterne, fordi man havde undladt at fokusere på fitness segmentet. Nikes ringe tilstedeværelse i fitness boomet gjorde, at man skulle finde på noget nyt, for at hente terræn på konkurrenterne. Løsningen skulle vise sig at være en serie sko, lavet i samarbejde med en NBA rookie ved navn Michael Jordan. En øjeblikkelig succes, som kunne aflæses direkte på Nikes bundlinje i 1985.
I forlængelse til Jordan succesen lancerede Nike i 1987 deres første sko med synlig AIR pud - den legendariske Nike Air Max, som stadig produceres små 30 år senere.

Perioden bød på endnu et tiltag fra Nike, som skulle vises sig at blive ikonisk. Man lancerede sloganet "Just Do It", som i mange år har været indbegrebet af Nike for mange mennesker. Nike var tilbage på førstepladsen som producent af fodtøj og beklædning til sport.

Fokus på nye sportsgrene:

1990'erne skød Nike i gang ved at indvige deres nye Niketown hovedkvarter i Portland, Oregon.

1990'ern var også tiden hvor Nike satte ekstra fokus på fodbold og golf. Midlet var en række personlige sponsorater med fremtrædende sportsfolk. Der blev skrevet kontrakter med en række spillere fra Brasiliens VM hold, og man lavede et samlet sponsorat for hele landsholdet. 
På golf siden skrev man i 1996 kontrakt med en ret ukendt golfspiller ved navn Eldrick Woods, som fik intet mindre end 5 mio $ om året. Folk rystede på hovedet af den vanvittige kontrakt med en uprøvet golfspiller, men kritikken forstummede da Eldrick "Tiger" Woods vand Masters i 1997 - 12 slag foran nr. 2.

Nike Shox:

Det nye millennium bød på en stor nyhed fra Nike - Nike Shox blev lanceret.

Der var, og er stadigt, mange meninger om designet på Nikes Shox skoene, men det ændrer ikke på at de var en kommerciel succes fra starten. Selvom flere af Nike Shox modellerne oprindeligt var tænkt som løbesko, så er det sjældent det de bliver brugt til i dag. Som løbesko er tiden løbet fra dem, og skoene er for tunge og koldesede til at være et godt valg til løb.

Nike I dag:

Nike er stadig med helt fremme når det kommer til udvikling af sportsfodtøj og beklædning, og på løbesiden er der også sket meget.

For få år siden introducerede man Lunar-konceptet, som var en helt anderledes måde at tænke løbesko på. Fra at opbygge skoene på traditionel vis, hvor man konstruerede sko til bestemte løbestile, var Lunar skoene lavet så samme model kunne benyttes af alt fra en neutral til en moderat pronerende løber. Den nye type sko var en succes fra starten, og i dag er Nike næsten gået helt væk fra deres traditionelle Bowerman-serie. Det betyder at du finder Lunar teknologi i langt den overvejende del af Nikes løbesko program. Selv en klassiker som Nike Structure har mistet sin traditionelle pronationskile.

Vi forventer at Lunarskoene vil tegne Nikes løbeprogram i lang tid fremover, omend udviklingen i konceptet stadig vil være stor.

139 vare(r)

Side 1 af 6

Sorter faldende

139 vare(r)

Side 1 af 6

Sorter faldende